Ze zijn er nog! Bedrijven die geheel belangeloos hun beste beentje voorzetten en iemand op een uitzonderlijke manier helpen. Ik was deze keer die iemand, en het bedrijf is UPS (United Parcel Service).
De dag vóór onze belangrijke dag van 20 December waarop wij op de kerstmarkt in Rheden zouden verschijnen was ik al onrustig. 3 Keer had ik al gebeld naar de drukkerij die ons drukwerk zou hebben verzorgd voor deze belangrijke dag om ervan verzekerd te zijn dat het pakket naar me onderweg was. Pas in de middag begreep ik dat vanwege de drukte het pakket met UPS was verstuurd in plaats van hun eigen koeriersdienst.
Via het trackingnummer waarmee je het pakket online kunt volgen vanaf de UPS website stond al enkele uren dat het pakket onderweg was. Om 17:00 nog geen pakket. Ineens was de melding op de website omgezet naar: Wordt maandag 22-12 afgeleverd! Weer gebeld met de leverancier…en afijn, enkele telefoontjes later was het inmiddels 18:00 gepasseerd en neemt het wereldbedrijf UPS de telefoon niet meer op.
Ik zag onze dag flink in elkaar storten. Apetrots waren we op het prachtige ontwerp van ons nieuwe logo en de ontwerpen van de posters, folders etc. en nu zou dat ineens in duigen vallen omdat het niet op tijd geleverd kon worden, terwijl het ruimschoots op tijd besteld was.
Ik besloot brutaalweg ’s avonds in de auto te stappen en geheel op eigen risico van Doetinchem naar Apeldoorn te rijden om te kijken of er nog mensen aanwezig zouden zijn bij UPS. Eenmaal op het parkeerterrein aangekomen trof ik daar een medewerker die net probeerde weg te rijden. Ik hield hem vriendelijk aan en gaf een korte uitleg van het geval dat onze kerstmarkt en flinke opbrengst voor ons goede doel flink in duigen zouden vallen zonder de pakketjes.
Zonder ook maar een seconde te aarzelen sloot de man (van wie ik helaas de naam niet heb) zijn auto af en loodste mij het gebouw in op weg naar de leidinggevende Dhr. Pleun van der Wulp. Deze greep zijn mobiele telefoon en liep al pratend weg richting het einde van de hal. Na terugkomst melde hij dat het pakket was getraceerd maar dat het nog een uur kon duren voordat het Apeldoorn had bereikt, maar dat ik mij ondertussen tegoed kon doen aan warme erwtensoep met worst en koffie boven in de kantine!
Ik kon het nauwelijks geloven, bedankt hem hartelijk en at al uitkijkend over de grote hal de prima soep op. Ruim een uur later kwam het blijde nieuws gebracht door Adil Ouali dat de pakketten waren gevonden en of ik even wilde tekenen voor ontvangst. Om 22:00 uur was ik weer thuis!
Beste UPS medewerkers, via dit artikel wil ik jullie enorm bedanken namens de gehele stichting voor dit optreden en wens jullie een fijne kerst een een gezond en gelukkig 2009! Vandaag staan jullie in onze rubriek: in het zonnetje!
In het volgende artikel kunnen jullie lezen dat mede door jullie actie wij de volgende dag duizenden euro’s hebben opgehaald voor het goede doel…
UPS +1 😉